İşletmelerin iletişim ihtiyaçlarını karşılamada telefon santralleri(telefon santrali nedir?) büyük önem taşıyor. Çağrı trafiğinin aksamaması için, santral kurulumu yapılmadan önce dikkat edilmesi gereken hususlar bulunuyor. Bu hususların ihmal ya da göz ardı edilmesi ileride iletişim sorunları doğurabileceğinden santral kurulum ve montajının, teknik servislere ya da uzman kişilere yaptırılmasını tavsiye ediyoruz.
Santral kurulumu yapmadan önce yer tespiti ve keşif yapılmalı. Santralın kurulacağı yer direk güneş ışığı almayan, rutubet ve nem bulunmayan, yüksek gerilim ve manyetik alanlardan uzak olmalıdır. İşletmelerde, sistem odası bulunuyorsa santral kurulumu bu alana yapılmalı, telefon santrali montajı, zemine yakın bir yere yapılacaksa sonradan müdahale ihtimaline karşın yerden belli bir yüksekliğe (en az 1 mt.) kurulum yapılmalıdır.
Santrala güç sağlayacak elektrik bağlantısı, santral kurulumu yapılmadan kontrol edilmeli ve gerekli ölçümler yapılmalıdır. Olası bir elektrik kesintisine karşın santrala akü bağlantısı yapılmalı ve merkezi UPS biriminden santrala güç verilmemelidir. Dahili ve harici hat kablolamaları yapılırken renk kodlaması yapılmalı ve şablon çıkartılarak bağlantı yapılmalıdır. Kablo uçları mutlaka priz veya rozans ile bağlanmalıdır.
IP santral kurulum ve montajı yapılırken santrale verilen IP adres bloğunda networke bağlı cihazlar arasında IP çakışması olmamasına dikkat edilmelidir. IP telefon kullanılacaksa, yoğun çağrı trafiğinin karşılayacak bir switch üzerinde IP telefonlar birleştirilmelidir. Santral kurma işlemi tamamlandıktan sonra kullanıcıya santral çalışma talimatı ve santral yönetimi hakkında bilgi verilmelidir. Bu şekilde telefon santrali kurulumu tamamlanmış olmaktadır.
Telefon santrali kurulumu hakkında bilgileri paylaştığımız bu sayfadan sonra Telefon Santrali Nedir ve Telefon Santrali Özellikleri sayfalarımızı da ziyaret etmeyi, daha fazla bilgi edinmeyi unutmayın.