Telefon santrali çeşitleri; analog, sayısal (dijital) ve Ip (İnternet Protokolü) santrallerdir. Voip santral, hibrit santral ve sanal santral olarak da bilinen bulut santraller bu çeşitlere bağlı diğer santral çeşitleridir.
ANALOG (PBX) SANTRAL
Eski tip santral sistemlerinden olan ancak günümüz teknolojisinde programlanabilen analog (pbx) santral; özellikle iş yerlerinde tercih edilen, merkeze bağlı kablolar aracılığıyla bir merkeze bağlı olarak iç ve dış iletişimi görüşmelerini sağlayan santral çeşididir.
Telefon santralleri aynı ağ üzerindeki telefonların birbirleriyle sabit telefon şebekesine çıkmadan haberleşmelerini sağlar. Yani santral sayesinde yerel bir telefon ağı kurularak telefonlar arasında ücretsiz görüşme yapılabilirken sabit telefon şebekesi üzerinden de yerel telefon ağı dışındaki telefonlarla iletişim kurulabiliyor.
Telefon santralleri günümüzde firmalar tarafından şirket içi haberleşmeyi gerçekleştirmek için tercih ediliyor. Bu özellik ücretsiz olması nedeniyle telefon santrali özellikleri içindeki en önemli özelliklerden biri olarak görülüyor.
Kullanıcılar kendilerine verilen kısa kodları (abone numaralarını) tuşlayarak birbirleriyle veya telefon numarasını tuşlayarak dış hatlarla kolayca konuşabiliyor.
Telefon santrali özellikleri hakkında bilgi verirken ilk olarak bu bilgileri vermek; sistemi anlayarak diğer özelliklerin nasıl çalıştığı hakkında daha fazla fikir sahibi olmanızı sağlayacak.
ANALOG (PBX) TELEFON SANTRALİ ÖZELLİKLERİ
Günümüzde teknolojinin ilerlemesi ile eski sistemler olan analog santraller de programlanabilir hale geldi.
Analog telefon santralinin genel özellikleri aşağıdaki listede belirtilmiştir;
IP (İNTERNET PROTOKOLÜ) SANTRAL ÖZELLİKLERİ
IP santraller; analog santraller gibi değildir. Analog santraller geliştirilemezken, ip santraller ihtiyacınıza göre geliştirilebilir santral sistemleridir.
Aboneler; Network ağı üzerinden IP protokolünü kullanarak haberleşir. Bu sebepten dolayı da daha güvenli iletişim sağlanır. Klasik telefon hatları ses görüşmesi 64 Kbps bant genişliği kullanırken IP telefon sistemleri sadece 8 Kbps bant genişliği kullanarak daha kaliteli ses kalitesi ile iletişim kurmanızı sağlar.
Ayrıca IP santral sistemleri eski sistem analog santrallere göre çok daha fazla özelliğe sahiptir.
Şirket içerisinde diğer dahililer ile görüşme sağlamanın yanında, analog santraldeki gibi gelen çağrıyı cevaplamak için masa başında beklemenize gerek kalmaz.
İstediğiniz zaman uzaktan erişim sağlayarak gelen çağrıları cevaplayabilir, videolu görüşme yapabilir, gelen ve giden çağrı kaydedip daha sonra dinleyebilir, sms ve sesli mesaj alabilir alabilir, farklı departmanlarda farklı anonslar kullanabilirsiniz.